Succes verdient navolging. Daarom gaat de politie opnieuw met de ANWB in zee om fietsers te wijzen op het belang van goede verlichting op hun stadsfiets, e-bike of bakfiets. Wijk- en jeugdagenten gaan de komende dagen met krijt en sjabloon in de weer en plaatsen her en der de oproep ‘Zet je licht aan!’.
De campagne Fietsverlichting van de verkeersorganisatie was vorig jaar een groot succes. Er werden toen ruim drieduizend pakketten naar agenten gestuurd die wilden meewerken aan de promotie van goede fietsveiligheid. De reacties onder collega’s waren positief. Ze deelden foto’s van hun inzet op social media.
Dinsdag 6 oktober wordt bij een hockeyclub in Den Haag het startschot gegeven voor de campagne ‘’Zet je licht aan!’’. Wijk- en jeugdagenten hebben van de ANWB een pakket ontvangen met een sjabloon en een bus met spuitkrijt én de vraag een ‘tag’ achter te laten op een plaats waar veel fietsers komen. Dat kan bijvoorbeeld bij een school of station zijn of bij een sportvereniging in de buurt.
De oproepen zijn ongeveer zes weken zichtbaar en niet schadelijk voor het milieu. Het spuitkrijt is biologisch afbreekbaar.